Review – Bullet Head (2017)

Regie: Paul Solet
Cast: Adrien Brody, John Malkovich, Antonio Banderas, Rory Culkin & Ori Pfeffer
Genre: Criminaliteit, drama, thriller
Releasedatum DVD & Blu-Ray: 23 maart 2018

In gigantische Hollywoodproducties zoals Murder on the Orient Express (2017) of Beauty and the Beast (2017) zie je zonder twijfel de crème de la crème van Hollywood aan het werk. Maar nu en dan kiezen topacteurs uit Tinseltown er ook voor om in kleinere films mee te spelen. Zo bracht filmdistributeur Dutch FilmWorks een tijdje terug Bullet Head uit op DVD en Blu-Ray, een film waarin niemand minder dan John Malkovich, Adrien Brody én Antonio Banderas de plak zwaaien. Bekende namen in een minder bekende film: zorgt dat voor één groot vuurwerk of valt dat allemaal tegen. Tijd om dat eens even te onderzoeken.

In Bullet Head maken we kennis met drie criminelen: Stacy, Walker en Gage. Wanneer een nieuwe klus volledig misgaat door een felle crash, moet het trio zich verbergen in de gemeentelijke opslagplaats. Het gigantische gebouw lijkt dé perfecte verstopplaats, maar al snel ontdekt Gage iets wat iedereen enorm veel angst aanjaagt. De opslagplaats heeft een tijdje terug dienst gedaan als arena voor kooigevechten met honden en het laatste slachtoffer huist nog steeds in het gebouw. Stacy, Gage en Walker dachten dat de politie het grootste gevaar was, maar daar komt al snel verandering in. Zullen de drie heelhuids én met hun buit kunnen vertrekken?

Er is één ding dat je al meteen over deze film kan zeggen: Bullet Head is een enorm originele en verrassende film. Nooit had je immers verwacht dat een aanvankelijk typisch ogende misdaadthriller de kant uit zou gaan van liefde en respect voor dieren. Dit verfrissende element dat je amper in films ziet terugkeren komt Bullet Head alleen maar ten goede. Verder stelt de film misschien een beetje té fel teleur. Een aaneenschakeling van flashbacks en gebeurtenissen is immers niet genoeg om een verhaal te vertellen dat echt boeit. Je kijkt wel geïnteresseerd toe, maar op het einde van de rit vraag je je af wat regisseur Paul Solet nu eigenlijk poogde te brengen.

Door de flashbacks, de vele sterke dialogen en aangename rustpauzes slaagt Bullet Head er wel in om heel erg sterke personages naar het scherm te brengen. De drie criminelen Gage, Stacy en Walker hebben allemaal een eigen verhaal te vertellen en door de fijne flashbacks krijg je ook een kijk op het verleden van de personages. Dit is één groot pluspunt. En ook het acteerwerk is helemaal in orde: John Malkovich, Ardien Brody en Antonio ‘Zorro’ Banderas zorgen ervoor dat je je op geen enkel moment verveelt. Paul Solet heeft een uitstekende cast gevonden voor zijn eigenzinnige Bullet Head.

Bullet Head is een verrassende, vernieuwende en ongetwijfeld heel erg stijlvolle misdaadthriller. De liefde voor honden staat centraal in deze prent en dat is meer dan broodnodig. Alleen vergeet regisseur-scenarist Paul Solet om een verhaal te brengen dat ook écht een boodschap overbrengt. Maar door de stijlvolle en vaak angstaanjagende actiescenes en de goede personages, vergeet je al gauw de mindere elementen aan de film. Bullet Head is gewoon een leuke, bloederige en entertainende prent die best de moeite waard is. De film van Dutch FilmWorks ligt sinds 23 maart 2018 op DVD en Blu-Ray in de winkelrekken. Bekijk de trailer nu.

Wat denk jij van Bullet Head? Had jij ooit al gehoord van de film of ben je na het lezen van onze recensie helemaal overtuigd? Laat het ons weten door hier onder een reactie te plaatsen met jouw mening.