Review – The Spy Who Dumped Me (2018)

Regie: Susanna Fogel
Cast: Mila Kunis, Kate McKinnon, Sam Hueghan, Justin Theroux & Ivanna Sakho
Genre: Actie, avontuur, komedie
Releasedatum bioscoop: 8 december 2018
Releasedatum DVD & Blu-Ray: 15 december 2018

Wat is het beste geheim voor een knaller van een actiekomedie? Eigenlijk is het duidelijk: als filmmaker moet je er gewoon voor zorgen dat je serieuze actie én grappige mopjes perfect met elkaar kan verweven. Nuja ‘gewoon’, in de praktijk blijkt dat niet zo gemakkelijk. Het immers al lang geleden dat we nog eens een echt schitterende actiekomedie konden aanschouwen. Wat ons betreft was de laatste echt goede prent in dat genre Spy (2015), de spannende topfilm met Jude Law en Melissa McCarthy. In 2018 kwam er een film uit die daar een beetje aan deed denken: The Spy Who Dumped Me. Met topsterren als Mila Kunis en Kate McKinnon belooft de film een waar plezier te worden. Maar werkt de film ook echt als goede actiekomedie? Screendependent geeft jou graag het antwoord op deze erg prangende vraag!

In The Spy Who Dumped Me nemen we een kijkje in het veel te gewone leven van Audrey. Ze lijkt niets te bereiken in haar leven, haar vriend is met de noorderzon verdwenen én ze is bijna 30. Maar nu lijkt er eindelijk iets te veranderen. Wanneer ze via een vreemde Brit te horen krijgt dat haar vriend werkte voor de CIA, moet ze samen met Morgan – haar beste vriendin die echt alles over haar weet – reizen naar Europa om een geheim standbeeldje te overhandigen aan een geheimzinnig persoon. Maar dat loopt niet helemaal zoals gepland en al gauw worden de twee het doelwit van een heuse klopjacht. Audrey en Morgan beslissen om samen met Sebastian alles op te lossen, terwijl ze eigenlijk niemand kunnen vertrouwen. De twee moeten zich ontpoppen tot echte spionnen om ieder gevaar te ontlopen. Zal hen dat ook lukken? Brengt het komische duo dit echt tot een goed einde?

Met een schitterende actiescene die bijzonder kwaliteitsvol oogt, trapt Susanna Fogel haar gloednieuwe prent af. Meteen wordt duidelijk waar je aan toe bent: The Spy Who Dumped Me belooft een spannende actiekomedie te zijn die erg goed de focus weet te behouden tussen actie en komedie. En dat blijft gaandeweg het verhaal vordert ook echt het geval. Op geen enkel moment onderbreken de flauwe mopjes het tempo én de actie zit over de gehele lijn goed. Alleen is de prent een tikkeltje te langdradig. Bepaalde scenes voelen onnodig en daardoor wordt de film naar het einde toe een beetje minder interessant. Maar uiteindelijk herpakt Fogel zich en serveert ze de cinefiel een spannende finale die voor geweldige actie én hilarische momenten zorgt.

The Spy Who Dumped Me werkt niet alleen dankzij het erg goed verteerbare verhaal, maar ook dankzij de Hollywoodsterren die je aan het werk ziet. Mila Kunis en Kate McKinnon zijn een uitstekende tandem en komen fantastisch goed over als de onafscheidelijke hartsvriendinnen Audrey en Morgan. De twee vullen elkaar perfect aan en zorgen meermaals voor spectaculair vuurwerk. Naast die knotsgekke dames schittert ook nog Sam Heughan, de getalenteerde acteur die al een aantal jaar zielen beroert met zijn rol als James Fraser in Outlander. Ook hier bewijst de acteur dat hij met zijn talenten erg veel aankan. En dan is er nog Justin Theroux die als de spion Drew het hele verhaal op gang brengt. Susanna Fogel heeft bijzonder veel te danken aan de cast die ze wist te strikken, maar daar is uiteraard niets mis mee.

Wie houdt van spannende én grappige actiekomedies is met The Spy Who Dumped Me hoe dan ook aan het juiste adres. De prent is spannend, entertainend en zit boordevol grappige mopjes die je meer dan eens doen lachen. Het evenwicht in deze prent zit helemaal goed. Er zijn een aantal scenes die korter mochten zijn of totaal overbodig waren, maar door het schitterende acteerwerk van Kunis, McKinnon, Hueghan en Theroux ben je dat bijzonder snel vergeten. De cast is echt super en dat maakt alles gewoon uiterst genietbaar. Susanna Fogel regisseert goed en bezorgt de kijker een fantastisch leuke cinema-ervaring. Om een lang verhaal kort te maken: deze actiekomedie is absoluut de moeite waard. The Spy Who Dumped Me wordt verdeeld door Belga Films en ligt sinds 15 december 2018 op DVD en Blu-Ray in de winkelrekken. Bekijk de hilarische trailer nu.

Heb jij deze actiekomedie al in de bioscoop gezien of ben je van plan om hem op DVD of Blu-Ray in huis te halen? Denk je dat The Spy Who Dumped Me de moeite waard is of net helemaal niet? Laat het ons weten door hier onder een reactie te plaatsen.