Review – 21 Bridges (2020)

’21 Bridges’ is exclusief te bewonderen via Amazon Prime Video. Wist je dat je de streamingdienst gedurende 30 dagen gratis kan proberen en het daarna slechts € 2,99/maand kost voor de eerste zes maanden? Te gek, toch?! Klik hier om het aanbod van Amazon Prime Video te ontdekken.

Regie: Brian Kirk
Cast: Chadwick Boseman, Sienna Miller, Taylor Kitsch, J.K. Simmons & Stephan James
Genre: Actie, thriller, mysterie
Distributeur: The Searchers
Releasedatum: 10 april 2020, exclusief te bewonderen via Amazon Prime Video
Releasedatum DVD & Blu-Ray: 13 mei 2020

Het zijn sombere tijden. Door de coronacrisis kunnen we ons in België immers niet echt ver buiten ons kot begeven. Een bezoekje aan een café, restaurant of cinema is immers totaal onmogelijk. Vele ondernemingen moeten zich aan deze nieuwe realiteit dan ook volledig aanpassen. Ook grote en kleinere Belgische filmverdelers moeten ervoor zorgen dat hun films op andere manieren bij het publiek belandt. Zo werd eerder al Bloodshot (2020) door Sony Pictures digitaal beschikbaar gesteld en zal Disney het fantasyspektakel Artemis Fowl meteen terbeschikkingstellen via Disney+. Een andere film die ook meteen via digitale weg te bewonderen zal zijn, is 21 Bridges. De actiethriller van The Searchers kreeg op 10 april 2020 immers een exclusieve release op Amazon Prime Video. De moeite waard?

André Davis is een politieman in hart en nieren. Door als kind plots geconfronteerd te worden met de dood van zijn vader,  wist hij immers meteen dat hij zelf politieman zou worden. Al gauw wordt hij bekend om zijn harde aanpak: in acht jaar tijd schoot hij maar liefst tien verdachten dood. Die ‘gave’ lijkt hem goed van pas te komen. Wanneer Manhattan ’s nachts wordt opgeschrikt door een gewelddadige overval waarbij zeven agenten sterven én één zwaargewonde voor haar leven vecht, moet Dré immers alles uit de kast halen om de twee daders te vatten. Samen met zijn nieuwe partner Frankie Burns, een agente van de anti-drugseenheid, besluit hij om de 21 bruggen van het stadsdeel af te sluiten zodat de daders geen kant meer op kunnen. Terwijl hij steeds dichter bij komt, begint André door te hebben dat niets is wat het lijkt. Hoe zal dit aflopen?

We hebben je wel al vaker verteld dat het actiegenre een behoorlijk divers filmgenre is. 21 Bridges is immers een actieprent die ook het thriller- en mysteriegenre flink met elkaar vermengd. Het mag dan ook gezegd worden dat het resultaat er zeker mag zijn. De film van regisseur Brian Kirk, een man die voornamelijk ervaring heeft met televisiereeksen als Game of Thrones en Penny Dreadful, weet immers op uitstekende wijze de verschillende genres met elkaar te verweven. Het verhaal gaat aan een goed tempo voorbij en bevat bovendien voldoende verrassende elementen om je gedurende de hele prent te entertainen. 21 Bridges is een degelijk uitgevoerde actiefilm, maar echt vernieuwend kan je de film nooit noemen. Clichés liggen vaak op de loer, maar worden steeds met finesse uitgewerkt.

Ook de personages die je in de prent ziet rondlopen, schieten en roepen zijn allesbehalve saai. André Davis is een leuke persoonlijkheid die geloofwaardig overkomt. Dat komt ongetwijfeld door het feit dat het personages een degelijke achtergrond heeft meegekregen. Dat de rol vertolkt wordt door Chadwick ‘Black Panther’ Boseman zorgt er natuurlijk alleen maar voor dat het nog beter wordt. Ook Frankie Burns is een fijn personage, ook al mist zij wel een sterk achtergrond verhaal. Het fijne acteerwerk van Sienna Miller doet je dat echter wel vergeten. De cast wordt verder aangevuld door de getalenteerde J.K. Simmons, Taylor Kitsch en Stephan James. Door al deze sterke acteurs weet 21 Bridges zich mooi te onderscheiden van andere kleine films in het genre.

Wie in coronatijden op zoek is naar een fijne en spannende actiethriller met een mysterieus en dramatisch kantje is met 21 Bridges helemaal aan het juiste adres. De film van regisseur Brian Kirk komt uitstekend op gang en weet gedurende het hele verhaal een stevig tempo te behouden. De actiescènes zijn goed in beeld gebracht en de personages zijn over de gehele lijn echt geloofwaardig. Door het sterke acteerwerk van Chadwick Boseman en Sienna Miller stoor je je op geen enkel moment aan de clichés die je ziet passeren en dat is natuurlijk alleen maar positief. Kortom: 21 Bridges is een actieprent die je tijd meer dan waard is. De film is sinds 10 april 2020 exclusief te bewonderen via Amazon Prime Video. Bekijk de trailer van de film nu.

Heb jij de trailers van 21 Bridges al zien passeren en vond je de film er ook zo cool uitzien? Ga je de prent via Amazin Prime Video ontdekken of toch maar niet? Laat het ons weten door hier onder een reactie te plaatsen.