Review – The Man From U.N.C.L.E. (2015)

Cast: Alicia Vikander, Henry Cavill, Armie Hammer & Hugh Grant
Genre: Actie, avontuur, komedie
Releasedatum bioscoop: 19 augustus 2015
Releasdatum Home Video: 9 december 2015, beschikbaar op Blu-Ray en DVD

D3S_1223.DNG
Β© 2015 Warner Bros. Entertainment Inc. Alle Rechten Voorbehouden.

EΓ©n van de spannendste periodes uit de wereldwijde geschiedenis, is misschien wel de tijd van van de Koude Oorlog. In deze tijd na de Tweede Wereldoorlog stond het kapitalistische Westen lijnrecht tegenover het communistische Sovjet-rijk. Het was een tijd waarin de twee blokken elkaar voortdurend wouden overtreffen in de hoop de wapenwedloop helemaal te winnen. Zo wilden ze allebei de beste wapens, wilden ze allebei de eerste in de ruimte zijn en hoopte beide kanten hun ideologie wereldwijd door te drijven. In The Man From U.N.C.L.E. wordt met dit voortdurende haantjesgedrag een beetje de spot gedreven. Tijd om deze blockbuster wat te bespreken.

D4D_9232.DNG

In The Man Fom U.N.C.L.E. maken we kennis met de enorm getalenteerde Napoleon Solo. Hij is de beste CIA-agent en is in Oost-Berlijn op zoek naar Gaby, de dochter van een belangrijke wetenschapper. Er wordt van de man vermoedt dat hij een internationale criminele organisatie onvrijwillig helpt. Die organisatie zou de kwetsbare balans tussen de twee grote wereldmachten, VSA en de U.S.S.R., proberen te verstoren. Wanneer echter blijkt dat de organisatie nog groter is dan gedacht, moet agent Solo samenwerken met Illya Kuryakin, één van de meest gevaarlijke agenten van de KGB. Solo en Kuryakin werken elkaar echter volledig tegen en geraken zo geen stap vooruit. De Amerikaanse topspion en de meest gevreesde KGB-agent zullen uiteindelijk toch samen moeten werken als ze de gehele organisatie willen blootleggen. Maar wanneer ze bijna hun doel bereikt hebben, blijkt Gaby toch niet te zijn wie ze leek. Zullen de twee agenten er in slagen hun vetes aan de kant te zetten en op te treden als één onverslaanbaar team?

THE MAN FROM U.N.C.L.E.

The Man Fom U.N.C.L.E. vliegt er vanaf de eerste seconde volledig in. We zien een heel spannende actiescΓ¨ne en dat laat de kijker achter met een enorm hoog gehalte aan adrenaline. Een spannende achtervolging en dat door ’s werelds meest gevreesde agenten? Dat kan alleen voor vuurwerk zorgen. Je wordt als kijker meteen meegenomen en dat is goed. En die actiescΓ¨ne is niet alleen goed omdat ze spannend is. Het feit dat regisseur Guy Richie ons meteen voorstelt aan de drie hoofdpersonages van de film, maakt de scΓ¨ne nog krachtiger. Het is bovendien ook leuk dat je meteen door hebt wat het genre van de film is. The Man Fom U.N.C.L.E. is een rasechte actie-komedie. De eerste scΓ¨ne van deze film geeft de kijker meteen iets dat de aandacht wekt.

THE MAN FROM U.N.C.L.E.

Het verhaal van The Man Fom U.N.C.L.E is enorm boeiend. Het is interessant om te zien hoe twee tegenpolen genoodzaakt zijn om elkaar te helpen om zo een hoger doel te dienen. Anders zou de organisatie door middel van atoombommen de hele wereld immers kunnen vernietigen. En natuurlijk zit het verhaal boordevol knipogen naar de realiteit anno 1960. Zo zien we dat beide agenten de nieuwste technologische snufjes op zak hebben. Al snel proberen ze elkaar met hun technologie te overtreffen. Maar er komen in de film ook gewoon dingen aan bod die de spot drijven met dit klimaat van β€˜overtreffing.’ Zo is er een scΓ¨ne waarin de twee zich de beste mode-experts van de wereld wanen en waarbij ze aan Gaby belangrijke modetips geven. In deze scΓ¨ne wordt dus enorm duidelijk dat de regisseur het zwaardere onderwerp op een leuke manier wat luchtiger probeert te maken. En daar slaagt de man volledig in. The Man Fom U.N.C.L.E. weet niet alleen met het verhaal te boeien. Ook de manier waarop het genre in de film is uitgewerkt, is voortreffelijk. We zien immers dat de film zich vooral focust op de actie-kant van het verhaal. Door middel van kleine, subtiele grappige momenten wordt de film erg verfrissend en hou je je aandacht er voortdurend bij.

D4D_1085.DNG

Het acteerwerk in The Man Fom U.N.C.L.E. is fenomenaal. En dat kan ook niet anders, want regisseur Ritchie wist voor zijn film een behoorlijk indrukwekkende cast te strikken. Zo wordt de rol van CIA-agent Solo gespeeld door Henry Cavill, de man die in Man Of Steel (2013) voor het eerst optrad als Superman. Cavill is gewoon de juiste man in de juiste rol. Zijn strakke en stijlvolle uitstraling past volledig bij de rol als geheim agent. En niet alleen daarom is Cavill in dit geval geweldig. Ook zijn acteerwerk is geweldig. Solo wordt dankzij Henry Cavill een erg geloofwaardig personage. De andere agent wordt gespeeld door Armie Hammer. Zijn naam komt misschien niet meteen bekend over, maar de man speelde naast Johnny Depp in The Lone Ranger (2013). Ook hij straalt klasse uit en weet met zijn Russisch accent helemaal te overtuigen. De meest opvallende rol is misschien wel die van Alicia Vikander, de vrouw die schitterde in films als Ex MachinaΒ (2015) enΒ Seventh SonΒ (2015). Zij speelt de rol van de Duitse Gaby. Vikander speelt een mysterieuse rol en grappige rol en het is vaak dankzij haar dat het genre van de film mooi tot zijn recht komt. En niet alleen het werk van de acteurs is feilloos. The Man Fom U.N.C.L.E. wordt door Guy Ritchie geweldig geregisseerd. En dat is ook niet meteen een verrassing, want de man was verantwoordelijk voor schitterende prenten als Sherlock Holmes (2009) en zijn opvolger. Ritchie presenteert de kijker alweer een leuke en spannende film met een geweldig verhaal. The Man Fom U.N.C.L.E. is een enorm stijlvolle, sexy film die de kijker geen minuut verveling toelaat.

Spannend, grappig, stijlvol en niet te zwaar. Dat zijn een aantal woorden die The Man Fom U.N.C.L.E.Β perfectΒ beschrijven. Het verhaal is erg interessant en het genre komt helemaal tot zijn recht. De film is niet alleen heel erg leuk om te kijken, hij is ook stijlvol. Regisseur Guy Ritchie levert een mooi eindproduct af dat de kijker van de eerste minuut tot de laatste seconde meeneemt op een leuke reis. The Man Fom U.N.C.L.E. is een absolute must-see en hoort vast en zeker thuis in je watchlist. Bekijk snel de trailer en laat je nog verder overtuigen. The Man Fom U.N.C.L.E. is vanaf 9 december beschikbaar op Blu-Ray en DVD. Jij wilt hem toch ook?

The Man From U.N.C.L.E., spreekt hij jou aan? Heb jij hem al gezien in de bioscoop of kijk jij enorm uit naar de DVD of Blu-Ray? Wat vond jij ervan of wat spreekt je zo aan? Laat het weten door hier onder te reageren.

LANDSCAPE