Review – Girls Night Out (2017)

Regie: Lucia Aniello
Cast: Scarlett Johansson, Zoë Kravitz, Kate McKinnon, Jillian Bell & Ilana Glazer
Genre: Komedie
Distributeur: Columbia Pictures
Releasedatum bioscoop: 26 juli 2017
Releasedatum DVD & Blu-Ray: 6 december 2017

Een mensenleven telt heel wat belangrijke gebeurtenissen: afstuderen, je achttiende verjaardag… Maar één van de meest indrukwekkende momenten is vast en zeker voor veel mensen het huwelijk. Je beslist dan immers om de rest van je leven te delen met die ene speciale persoon. Veel toekomstige bruiden en bruidegommen worden vlak voor hun trouw nog eens goed verwend door hun beste vrienden met een geweldig vrijgezellenweekend. En daar gebeuren vaak dingen die nadien nooit meer verder verteld worden. Maar wat als het op dat vrijgezellenweekend helemaal mis gaat? Daarover gaat Girls Night Out – ook bekend als Rough Night – met Scarlett ‘Black Widow’ Johansson.

In Girls Night Out volgen we het leven van Jess, een jonge beloftevolle politica die een gooi doet naar de positie van senator. Ze wil dolgraag verkozen worden, maar haar tegenstander lijkt met alle stemmen te gaan lopen. Maar dat is eigenlijk niet waarmee Jess bezig is: over een aantal weken gaat ze trouwen met Peter. Daarom heeft Jess’ goede vriendin Alice besloten om een heus vrijgezellenweekend te organiseren in Miami met alle vriendinnen met wie ze tien jaar geleden studeerde aan de universiteit. Jess zelf beslist ook om Pippa uit te nodigen, een goede vriendin uit Australië. Het belooft een groot feest te worden, tot Frankie beslist om een stripper uit te nodigen. Door het té grote enthousiasme van Alice gaat er iets vreselijk mis en dreigt het vrijgezellenweekend een vreselijke nachtmerrie te worden.

Heb jij een tijdje terug ook genoten van The Hangover (2009) – en in mindere mate ook de sequels? Girls Night Out vertoont immers heel veel gelijkenissen met die films dus is het niet echt een verrassing dat de prent eigenlijk helemaal niet origineel overkomt. Je hebt het allemaal al wel eens ergens anders gezien, dus je interesse blijft niet lang actief. Het grootste probleem is eigenlijk dat debuterend regisseur Lucia Aniello gewoon niks te vertellen heeft. Het verhaal is plat, vol penisbrillen en belachelijke grapjes over seks en eigenlijk is dat echt iets waar we vandaag de dag niet meer op zitten te wachten. Bovendien voelt het allemaal veel te langdradig en besef je al snel dat Girls Night Out een vreselijke tijdverspilling is. Waarom speelt de getalenteerde Scarlett Johansson toch mee in dit soort brol?

Dat het verhaal niet echt indrukwekkend is, is één ding. Maar ook met de  personages is er iets mis. Eigenlijk vind je bij geen enkele van hen een degelijke achtergrond. Jess is politica en daar stopt het. Ze gaat dan wel trouwen, maar de kijker weet verder niet veel over het personage. Ook Alice, Blair en Frankie zijn niet bepaald de meest interessante personages die je ooit in een film kon spotten. Dat verklaart wellicht ook waarom het totaalproduct over de hele lijn zo gekunsteld en ongelooflijk saai aanvoelt. Het enige personage dat nog voor wat sfeer zorgt, is de Australische Pippa. Zij wordt heerlijk naar het scherm gebracht door Kate McKinnon,  één van de toppers uit Ghostbusters (2016). Maar verder is het acteerwerk van Scarlett Johansson, Zoë Kravitz, Jillian Bell en Ilana Glazer heel erg matig.

Verdoe geen tijd aan films als Girls Night Out. De film lijkt aanvankelijk een leuke trip te worden van vijf vriendinnen doorheen het nachtleven van Miami, maar dat wordt het op geen enkel moment. Regisseur Lucia Aniello brengt een platte film met een saai verhaal en doorzichtige personages. De kijker wordt dus geenszins getrakteerd op een aangename komedie die zijn gedachten verzet. Gelukkig is er nog Kate McKinnon die met haar acteerwerk de boel een beetje opfleurt, maar verder valt er over de film niet echt veel te zeggen. Girls Night Out is dus helemaal niet de moeite waard en laat je beter voor wat het is. Er zijn heel veel parels die wél je aandacht verdienen. Wil je de film toch een kans geven? Je vindt deze prent van Sony Pictures sinds 6 december 2017 op DVD en Blu-Ray in de winkelrekken. Bekijk de trailer nu.

Ben jij fan van Scarlett Johansson en heb jij deze film in de bioscoop gezien? Denk je dat het wel een goede film is en ga je Girls Night Out op DVD of Blu-Ray kopen? Laat het weten door hier onder een reactie te plaatsen met je mening.