Review – Paper Towns (2015)

Cast: Cara Delevingne, Nat Wolff, Austin Abrams & Halston Sage
Genre: Drama, romantiek & mysterie
Studio: 20th Century Fox
Releasedatum België: 29 juli 2015
Releasedatum Nederland: 30 juli 2015

Review
Vorig jaar zagen we het immens onroerende The Fault in Our Stars. Deze film wist heel wat harten te bekoren en lokte ook erg veel mensen naar de bioscoop. Ook dit jaar probeert 20th Century Fox met een drama voor adolescenten het publiek weer aan te trekken, en ze lijken het nog goed te doen ook.

Paper Towns neemt ons mee in het leven van de brave en intelligente Quentin. Wanneer hij jong was kwam het knappe maar raadselachtige meisje Margo over hem wonen. Hij was meteen verkocht en werd tot over zijn oren verliefd op haar. Margo houdt zo veel van mysteries, dat ze er zelf eentje geworden is. Wanneer ze hem op een nacht meeneemt voor een avontuur door de stad waar ze wonen, verdwijnt de knappe Margo plots. Quentin blijft uiteraard niet bij de pakken zitten en wil proberen om samen met zijn trouwe vrienden Ben en Radar het meisje te vinden waar hij al zo lang verliefd op is. Wanneer ze een aanwijzing vinden, beslissen ze dieper en dieper te graven. De zoektocht neemt de drie vrienden mee op een leuk avontuur dat zowel hilarisch als rakend is. Uiteindelijk moet Quentin de diepere betekenis van vriendschap en ware liefde begrijpen, opdat hij Margo kan terug vinden.

Paper Towns is een op en top ontspannende film die erg goed vooruit gaat. Vanaf de eerste minuut tot de laatste seconde ben je geboeid door wat er in het verhaal gebeurt. De toon van het verhaal is bovendien erg neutraal en zweeft tussen het serieuze en het grappige, wat ervoor zorgt dat gebeurtenissen je de ene keer raken en de andere keer weer doen lachen. Het verhaal verveelt geen minuut en ook het einde is bijzonder: het eindigt allemaal goed, maar toch niet zoals je zou verwachten.

De actrice die we voor deze film enorm mogen feliciteren is Cara Delevingne. Het Britse model speelt erg naturel en gewoonweg goed. Dit is erg bijzonder, aangezien dit haar eerste hoofdrol is in een langspeelfilm. Ze komt verrassend uit de hoek en zorgt ervoor dat de film erg fris is. Dit model staat er immers voor bekend zichzelf te zijn en zet ook in deze prent haar persoonlijkheid niet opzij. Ook is het opmerkelijk dat Delevingne voor deze film een Amerikaans accent moet aannemen, waarop niets aan te merken is. De minder bekende Nat Wolff, die we ook in The Fault in Our Stars zagen, schittert en speelt de rol van de onzekere Quentin erg goed. Beide personages zijn erg begrijpelijk, wat ervoor zorgt dat je je probleemloos met hen kan vereenzelvigen. Margo is jong, speels en avontuurlijk en wil dolgraag de wereld verkennen. Quentin is intelligent en verantwoordelijk. Hij heeft grote toekomstplannen. Beide personages zijn realistische types. Dat maakt de film ook zo goed.

Paper Towns is een erg goede film, maar niet meteen de prent waarover iedereen over twee jaar nog zal praten. Het is een goede film die ontspant en tot nadenken stemt. Het is een film die erg toegankelijk is en zowel door pubers, adolescenten en volwassen gesmaakt kan worden. De toon is neutraal, wat ervoor zorgt dat het de perfecte film is om te kijken na een drukke week. Dus wil je even ontstressen of wil je gewoon een film kijken waar je van kan genieten en niet te veel bij hoeft na te denken? Dan is Paper Towns de geknipte film voor jou! Bekijk hieronder alvast de trailer.

Ga jij ‘Paper Towns’ kijken en waarom wil je hem per se wel of niet kijken? Laat het zeker even weten!

© 2015 Twentieth Century Fox Film Corporation

Volg Screendendent ook op Facebook en Twitter.