Review – Deadpool 2 (2018)

Regie: David Leitch
Cast: Ryan Reynolds, Josh Brolin, Julian Dennison, Zazie Beetz, T.J. Miller & Morena Baccarin
Genre: Actie, avontuur, komedie
Distributeur: Twentieth Century Fox
Releasedatum bioscoop: 16 mei 2018
Releasedatum DVD & Blu-Ray: 12 september 2018

Voor veel mensen is het kijken van films de meest pure vorm van ontspanning die er bestaat. En hoewel niet iedereen het daar mee eens is, zijn er toch veel mensen die ook vinden dat een film van A tot Z regelrecht spektakel moet brengen. En welk genre is dan beter dan bombastische superheldenfilms? Terwijl velen onder ons reikhalzend uitkijken naar de volgende film in het MCU en de langverwachte Aquaman-prent, is er momenteel ook nog een andere superheldenfilm die in de winkelrekken verschijnt: de tweede Deadpool. Ryan Reynolds kruipt opnieuw in het kostuum van de knotsgekke en lichtjes ziekelijke antiheld, maar is het ook zo straf als de eerste keer? 3,2,1 GO!

Deadpool 2 begint exact waar de eerste prent eindigde. Alleen is er wel één ding veranderd: Wade Wilson gaat internationaal. Over de hele wereld probeert de man om de meest gevaarlijke schurken van de straat te plukken en dat zou wel eens als een straffe boemerang terug in zijn gezicht kunnen belanden. En zo geschiedt het ook: door een grote stommiteit belandt er een kogel op de meest verkeerde plek die je je maar kan inbeelden. Hopend op verlossing én dromend van een andere afloop moet Wade een jonge mutant redden van het verkeerde pad. Samen met een hoop andere mutanten probeert hij alles wat in zijn macht ligt, terwijl de gevaarlijke Cable plots zijn plannen komt dwarsbomen. Zal Deadpool uiteindelijk de jonge Firefist kunnen redden?

In 2016 was Deadpool één van de meest aangename verrassingen. Het was het soort film waarin gewoon elk klein stukje helemaal paste. De verwachtingen voor het vervolg lagen dan ook meer dan hoog. En dat is helemaal terecht. Deadpool 2 evenaart de kwaliteit van zijn voorganger compleet. Sterker nog: het is allemaal nog beter. Het verhaal is persoonlijker, bombastischer, spannender en vooral ook veel leuker. Van de allereerste seconde tot de allerlaaste post-credits scene – kleine spoiler – is Deadpool 2 fantastische cinema die je met open mond naar het scherm doet staren. Maar hoe kan dat ook anders? Deadpool is gewoon de allerbeste bad ass superheld van dit moment. Heerlijke cinema, dat is wat Atomic Blonde-regisseur David Leitch alweer voorschotelt.

Deadpool 2 is eigenlijk op elk vlak een regelrecht schot in de roos. Niet alleen het verhaal, de visuals en de uitstekende humor zijn fantastisch, ook de fijne aandacht voor de personages maakt de film de moeite waard. Net zoals in de vorige film is Wade Wilson een fantastisch personage om te volgen, maar ook Cable, Russell en alle andere mutanten die de revue passeren zijn gewoon geweldig. Ryan Reynolds blijft fantastisch als Deadpool, een rol die hem echt op het lijf geschreven is. Maar ook Josh Brolin, Julian Dennison en de bevallige Morena Baccarin maken indruk als Cable, Russel en Vanessa. Je merkt voortdurend dat iedereen zich zo heeft geamuseerd bij het maken van de film en dat is uiteraard geweldig.

Deadpool 2 is eigenlijk nog beter dan de eerste aflevering in de jonge filmreeks. Ryan Reynolds is wederom fenomenaal als de speciale superheld, maar ook alle andere elementen lijken volledig te kloppen. De heerlijke humor, met steekjes aan het adres van onder andere het DC-team, en de fantastische visuals maken van deze sequel een hoogstaande superheldentopper die iedereen gezien moet hebben. Deadpool 2 is entertainende cinema van de allerbovenste plank waarin alles en iedereen helemaal op zijn plaats staat. Kortom: er is geen enkele reden om deze prent links te laten liggen. Deadpool 2 wordt verdeeld door Twentieth Century Fox en ligt vanaf 12 september 2018 op DVD en Blu-Ray in de winkelrekken. Bekijk de actievolle en vooral leuke trailer nu.

Ben jij ook zo’n fan van Deadpool en Ryan Reynolds? Heb je Deadpool 2 al in de bioscoop gezien of ben je van plan om de DVD of Blu-Ray in huis te halen? Of net helemaal niet? Laat het ons weten door hier onder een reactie te plaatsen.