Review – Marry Me (2022)

Regie: Kat Coiro
Cast: Jennifer Lopez, Owen Wilson, Maluma, John Bradley, Sarah Silverman & Chloe Coleman
Genre: Romantische komedie, muziek
Releasedatum bioscoop: 9 februari 2022
Releasedatum DVD & Blu-Ray: 22 juni 2022

Het leven van supersterren is vaak allesbehalve gemakkelijk. Echte vedetten kunnen immers maar moeilijk ontsnappen aan paparazzi, hun leven wordt letterlijk open en bloot gelegd in ‘de boekskes’ en bovendien lijken hun relaties vaak te sneuvelen. Zo kwam een tijdje terug het sprookjeshuwelijk tussen Kim Kardashian en Kanye West ten einde en konden ook Shakira en Gerard Piqué het niet meer met elkaar vinden. Zou het kunnen dat de druk van sociale media en het steeds door iedereen onder de loep genomen worden daar voor een groot deel tussen zit? Onder meer daarover gaat Marry Me, een romantische komedie met Jennifer Lopez en Owen Wilson in de hoofdrol.

Kat Valdez heeft een voor veel mensen geweldig leven. De zangeres is razendpopulair, heeft miljoenen volgers op haar socials en staat op het punt om in het huwelijksbootje te treden met Bastian, een latino-zanger die net als haar elke dag trending is. Het huwelijk tussen de twee zal internationaal te volgen zijn en zal live gebeuren tijdens een spetterende show. Alles lijkt goed te gaan, tot Kat in het midden van de show te horen krijgt dat Bastian een affaire heeft met haar assistente. Totaal van de wijs en geheel impulsief besluit ze om alsnog te trouwen, maar dan met een lukraak gekozen man uit het publiek. Die man is Charlie, een gedreven leraar die op alle vlakken Kats tegenpool is. Hij schuwt sociale media en houdt van alles wat klein, normaal en saai is. Zijn de twee nu plots echt getrouwd? En hoe zal dit allemaal verder lopen? Één ding is zeker: hun levens zullen helemaal veranderen.

Jennifer Lopez heeft zich op zowat alle vlakken al bewezen. De Amerikaans-Peurto Ricaanse heeft immers al aangetoond dat ze een uitstekende zangeres is, maar ook in Hollywood kan ze haar mannetje staan. Dat bewijst ze nogmaals met Marry Me, een film waarin ze opdraaft als razendpupulaire zangers die totaal heartbroken besluit om te trouwen met een wildvreemde man. De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat dat verhaal ietwat vergezocht en ongeloofwaardig lijkt, maar eigenlijk moet je na een kwartiertje vaststellen dat je alles erg gemakkelijk omarmt. Marry Me is immers een prent met een mooie boodschap én die je geen seconde verveelt. De verschillende thema’s worden misschien niet iets té oppervlakkig aangesneden, maar daardoor blijft alles over de gehele lijn erg makkelijk te verteren.

Zo gaat de film niet allen over de tol van sociale media en hoe ze voor druk op celebrities zorgen, maar ook over hoe aanvankelijk totaal verschillende persoonlijkheden elkaar tegen alle verwachtingen in toch kunnen vinden. Die mooie reis wordt sterk vertolkt door Lopez en Owen Wilson, een tandem die over de gehele lijn erg goed blijkt te werken. Lopez komt – gezien haar achtergrond – erg natuurlijk over als Kat Valdez, maar ook Wilson doet het erg goed als gedreven leraar en ietwat mislukte vader. De twee vullen elkaar goed aan en zorgen ervoor dat je van meet af aan met een grote glimlach naar het scherm staart. Bovendien draven ook Game of Thrones-oud bekende John ‘Sam’ Bradley, Maluma, Sarah Silverman en de getalenteerde Chloe Coleman op in heerlijk ondersteunende rollen. Marry Me is dus qua cast meer dan in orde.

Het hoeft lang niet altijd even serieus te zijn. Soms doet het deugd om te genieten van een film die inhoudelijk niet helemaal de beste is, maar die je wel met een grote glimlach naar het scherm laat staren. En laat nu net dat zijn wat Marry Me met je doet. De film is leuk entertainment, barst van de leuke songs én doet je genieten van het heerlijke samenspel van Jennifer Lopez en Owen Wilson. De verschillende thema’s die regisseur Kat Coiro en haar team van scenaristen aansnijden zijn hedendaags en leuk, maar hadden misschien niet iets beter uitgewerkt kunnen worden. Kortom: Marry Me is geen foutloze prent, maar is heerlijk entertainment dat erg gemakkelijk wegkijkt. Geef de film dus zeker een kans. Marry Me wordt verdeeld door Universal Pictures en ligt sinds 22 juni 2022 op DVD en Blu-Ray in de winkelrekken. Bekijk de trailer van de film nu.

Denk jij ook dat Jennifer Lopez en Owen Wilson een heerlijke tandem is om aan het werk te zien in Marry Me? Keek je erg uit naar de film en heb je ervan genoten in de zalen? Of wachtte je om de prent bij je thuis te ontdekken? Laat ons weten wat jouw mening is door hier onder te reageren.