Review – Zombieland: Double Tap (2019)

Regie: Ruben Fleischer
Cast: Woody Harrelson, Emma Stone, Jesse Eisenberg, Abigail Breslin & Rosario Dawson
Genre: Horror, komedie, actie
Releasedatum bioscoop: 13 november 2019
Releasedatum DVD & Blu-Ray: 25 maart 2020

De laatste jaren hebben we veel reboots, sequels en remakes gezien waarbij we ons echt afvragen of de bewuste film eigenlijk wel nodig was. Zo kan iedereen zich wellicht nog de vergeetbare reboot van Flatliners (2017) herinneren en zit Glass (2019) ook nog vers in iedereens geheugen. In 2019 bracht Sony Pictures – meer dan tien jaar wachten – eindelijk ook een vervolg op Zombieland (2008) uit. Met regisseur Ruben Fleischer wederom aan het roer en de hoofdcast die met plezier terugkeerde, lijkt de film een fenomenaal schot in de roos. Weten Fleischer en zijn cast met Zombieland: Double Tap echt te entertainen? Of is dit de beroemde aflevering te veel die helemaal niet nodig was. Lees snel verder als je dat wilt weten.

Columbus, Wichita, Little Rock en Elvis-fanaat Tallahassee vertoeven al ruim één decennium in een wereld die gedomineerd wordt door zombies. Nadat ze de code om zombies te doden gekraakt hadden, besloten ze om zich te verschansen in het Witte Huis, waar ze het best gezellig hebben met z’n vieren. Tallahassee ontfermt zich er over Little Rock, maar die kan zich stilaan niet meer vinden in het hele gebeuren. Ze wil dan ook – hoewel ze weet dat dat eigenlijk niet echt mogelijk is – op zoek gaan naar een leeftijdsgenoot waarmee ze echt een leven kan opbouwen. Op een ochtend vertrekt ze samen met Wichita en blijven Columbus en Tallahassee alleen achter. De twee gaan op zoek naar Little Rock en komen er al gauw achter dat er een nieuwe soort zombies bestaat. Hoe loopt dit allemaal af?

In 2008 was Zombieland één van de grootste verrassingen van het jaar. De prent leek immers niet meer te worden dan zombiefilm in komedievorm met een mager verhaal. Dat was vanzelfsprekend allesbehalve waar en net daarom was je ook enthousiast voor het vervolg. Regisseur Ruben Fleischer – die inmiddels ook Venom (2019) naar het grote scherm bracht – neemt zijn fans wederom mee naar het post-apocalyptische Amerika waar zombies de plak zwaaien. Net zoals in de eerste film zorgen het verhaal en de personages die erin rondlopen voor grappige, actievolle en spannende taferelen die van A tot Z entertainen. Het moet alleen gezegd worden dat je een stuk minder enthousiast bent dan in 2008. Dat heeft alles te maken met het feit dat het nieuwe ervan af is.

Het Zombieland-vervolg is nu niet bepaald het type film dat het moet hebben van het schitterende verhaal. Dat is immers aan de wel heel magere kant. Gelukkig wordt dat flink gecompenseerd door de fijne personages, die net zoals in de eerste film erg plezierig zijn. Columbus en Tallahassee zijn een knotsgek killerduo en nemen je wederom mee om avontuur. De rollen worden fenomenaal neergezet door respectievelijk Jesse Eisenberg en Woody Harrelson. De twee heren vullen elkaar uitstekend aan. Ook het vrouwelijke deel van de cast hoeft niet onder te doen. Emma Stone en Abigail Breslin schitteren wederom als de dappere Wichita en de eigenwijze Little Rock. Wat een heerlijke rollen, wat een heerlijke cast. Tot slot zie je ook nog Rosario Dawson fantastisch de revue passeren als de verrassende Nevada en vult Zoey Deutch de cast heerlijk aan.

In deze stille tijden van coronacrisis, zonder restaurantjes of bars waar we ons kunnen ontspannen, is voor vele mensen de TV het enige ontspanningsmiddel dat er is. Met een film als Zombieland: Double Tap wordt die ontspanning meteen helemaal goed ingevuld. Ruben Fleisher keert fantastisch terug als regisseur, net zoals Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Emma Stone en Abigail Breslin. De vier toppers doen het net zoals in 2008 schitterend en alleen al daarom is de film de moeite waard. Qua verhaal is het allemaal wat flauwtjes, maar door de serieuze porties gore en knallende actiescenes ben je dat al gauw vergeten. Kortom: mis deze horrorprent niet. Zombieland: Double Tap wordt verdeeld door Sony Pictures en ligt vanaf 25 maart 2020 op DVD en Blu-Ray in de winkelrekken. Bekijk de knotsgekke spektakeltrailer nu.

Was Zombieland in 2008 ook één van de hoogtepunten op cinemavlak voor jou? Was je blij te horen dat er een vervolg op de prent kwam? Wat vond je van Double Tap? Laat het ons weten door hier onder een reactie te plaatsen met jouw mening.