Review – All My Life (2021)

Regie: Marc Meyers
Cast: Jessica Rothe, Harry Shum Jr., Chrissie Fit, Kyle Allen, Jay Pharoah en Marielle Scott
Genre: Romantisch drama
Releasedatum DVD & Blu-Ray: 14 april 2021

Mensen hebben in hun leven eigenlijk veel te weinig tijd. Wellicht heb ook jij nog meer dan honderd jaar nodig om datgene te doen waar je echt van droomt. Daarom is het van groot belang om aan een uitstekend time management te doen en geen tijd te verliezen met dingen die je eigenlijk helemaak niet leuk vindt. Je moet leven, genieten en iedere seconde van je leven echt bewust meemaken. Er kunnen immers dingen voorvallen die je leven aanzienlijk zullen inkorten. Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer je plots te horen krijgt dat je een erg agressieve kanker hebt. Over dat rakende onderwerp gaat All My Life, een kleine romantische dramaprent met Jessica Rothe in de hoofdrol.

Jenn is een gemotiveerde studente psychologie en geniet van haar leven aan de universiteit met haar fijne vriendinnen. Daar horen natuurlijk ook vele gezellige cafébezoekjes bij. Wanneer ze tijdens een gezellige drink de fijne Solomon ontmoet, voelen de twee zich meteen aangetrokken tot elkaar. Na een aantal dates weten ze het zeker: ze zijn voor elkaar gemaakt. Het duurt dan ook niet lang tot Sol bij Jenn intrekt en hij zijn fantastische geliefde op briljante wijze ten huwelijk vraagt. Niet veel later slaat echter het noodlot toe: bij Sol wordt een agressieve kwaadaardige tumor vastgesteld in de lever. Het koppel moet leren omgaan met hun nieuwe leven en moet beseffen dat het leven samen misschien wel korter kan zijn dan gedacht. Zullen ze hun trouwplannen opbergen of er alsnog een fantastisch feest van maken?

Heel wat gezinnen in België worden dagelijks geconfronteerd met vreselijk nieuws over kanker. Dat was ook het geval voor Solomon Chau en Jennifer Carter, het koppel op wiens leven All My Life gebaseerd is. De prent is in eerste instantie dan ook behoorlijk herkenbaar. Toch kan je de film van Marc Meyers alleen daarom niet uitstekend vinden. Meyers doet immers weinig moeite om zijn prent echt uniek te laten aanvoelen. De taferelen die je ziet passeren mogen dan wel herkenbaar zijn, maar het zorgt ervoor dat alles cliché is en blijft. Bovendien doen Meyers en zijn scenaristen weinig moeite om echt origineel uit de hoek te komen en wordt het geheel op geen enkel moment echt diepgaan. Oppervlakkigheid is dan ook iets dat je met gemak in één adem met All My Life kan noemen.

Op het vlak van de personages scoort All My Life op dezekfde manier. Jennifer en Solomon zijn zeker geen lege persoonlijkheden, maar zijn tegelijk ook net niet interessant genoeg om je echt met plezier naar het scherm te laten staren. Er zijn psychologische ontwikkelingen, maar ook die zijn niet meteen heel verrassend. De film weet wel indruk te maken met de fijne chemie tussen actrice Jessica Rothe – bekend van onder meer Happy Death Day (2017) – en acteur Harry Shum Jr. De twee spelen hun rol erg naturel en komen meer dan geloofwaardig over als jong koppel. Het is alleen jammer dat hun persoonlijkheden niet van wat meer backstory werden voorzien. Hetzelfde geldt overigens voor alle nevenpersonages die je in de film ziet. Chrissie Fit, Kyle Allen en Marielle Scott vullen de cast bovendien goed aan, al zijn hun rollen erg vergeetbaar.

All My Life vertelt het rakende verhaal van twee jonge mensen die hun leven moeten pauzeren wanneer één van hen te horen krijgt dat hij kanker heeft. De film van regisseur Marc Meyers brengt het geheel erg geloofwaardig naar voren, maar vergeet om daarbij origineel uit de hoek te komen. Het resultaat is dan ook dat je nooit echt heel enthousiast naar de film kan kijken. De personages zijn bovendien net iets té leeg, al wordt dat wel goedgemaakt door het fijne acteerwerk van Jessica Rothe en Harry Shum Jr. All My Life kijkt dus erg gemakkelijk weg, maar wordt nooit een topprent die je echt compleet wegblaast. Maar kijk de film zeker als het onderwerp je interesseert. All My Life wordt verdeeld door Universal Pictures en ligt sinds 14 april 2021 op DVD en Blu-Ray in de winkelrekken. Bekijk de trailer van de prent nu.

Ben jij ook mensen in je omgeving verloren aan kanker of ken je mensen die momenteel tegen de vreselijke ziekte vechten? Vond je het verhaal van All My Life ook zo herkenbaar? Ben je het evenwel eens met onze recensie? Laat het weten door hier onder te reageren.