Review – Till Death (2021)

Regie: S.K. Dale
Cast: Megan Fox, Eoin Macken, Jack Roth, Callan Mulvery & Aml Ameen
Genre: Thriller, drama
Releasedatum bioscoop: 6 oktober 2021, verdeeld door Kinepolis Film Distribution
Releasedatum DVD & Blu-Ray: 21 januari 2022

Het huwelijk is een bijzonder beestje. Terwijl er tal van mensen zijn waarbij alles van een leien dakje loopt (of althans lijkt te lopen), zijn er heel wat koppels waarbij de wegen na verloop van tijd onvermijdelijk scheiden. Zich echt binden aan elkaar lijkt voor veel mensen dan ook een immense uitdaging, hetgeen alleen maar begrepen kan worden. Soms gebeuren er in een huwelijk echter immers die zo fout en verwerpelijk zijn, waardoor je de angst van sommige mensen volledig kan begrijpen. Want wat als je partner helemaal niet de persoon blijkt die je dacht dat hij of zij was? Daarover gaat Till Death, een verrassend interessante thriller met Megan Fox die inmiddels ook op DVD en Blu-Ray in de winkelrekken ligt. Yay or nay?

Emma Webster is een op het eerste gezicht dolgelukkige vrouw die alles heeft wat ze zich maar kan wensen: een knappe echtgenoot, een mooi huwelijk en een immense rijkdom die weinig mensen zich maar kunnen veroorloven. Wie echter beter kijkt, ziet dat Emma helemaal niet zo gelukkig is. Haar huwelijk met Mark, een bekende strafrechtadvocaat, loopt immers helemaal niet zoals het zou moeten. Alles krijgt echter een verrassende wending wanneer Mark zijn vrouw plots lijkt te verrassen met een weekendje in een huis naast een meer, waar ze gedurende hun relatie al veel prachtige momenten hebben beleefd. Wanneer Emma de volgende ochtend wakker wordt, begint er evenwel een vreselijke nachtmerrie. Haar man heeft zich immers van het leven beroofd en heeft zich met handboeien aan haar vastgeketend. Hoe kan Emma zich van deze situatie verlossen? En vooral: wat is er echt aan de hand?

Kleine thriller hebben de gewoonte om wel eens heel verrassend uit de hoek te komen. Dat is een vlieger die ook volledig opgaat voor Till Death. De prent van regisseur S.K. Dale, die met deze film zijn eerste langspeler op de wereld afvuurt, is immers erg intelligent opgebouwd. Hoewel je aanvankelijk weinig enthousiast wordt en de film een eerder klassiek parcours lijkt te verkiezen, moet je na een kwartiertje vaststellen dat dat allesbehalve het geval is. Till Death verrast en blijft gedurende de hele rit erg entertainend. Met momenten bereikt de spanning verbazingwekkende hoogtes, waar je uiteindelijk alleen maar enthousiast van kan worden, al had de film inhoudelijk gerust wat interessanter mogen zijn. Fantastische topcinema is Till Death geenszins, maar een verrassende thriller voor een aangenaam filmavondje is de prent van S.K. Dale vast en zeker.

Daar zit het acteerwerk ongetwijfeld voor een groot deel tussen. Megan Fox, die nu niet meteen bekend staat voor haar indrukwekkend acteerwerk, verbaast vriend en vijand immers met haar performance als de totaal gebroken Emma Webster. In Till Death komt de Amerikaanse immers behoorlijk beheerst uit de hoek en dat kan je alleen maar bewonderen. Bovendien houdt ze dat ook gedurende de hele prent goed aan. Naast Fox zie je ook Eoin Macken, die je in 2016 ook zag schitteren in The Forest met Nathalie Dormer. Ook hij levert meer dan degelijk acteerwerk. Tot slot weten ook Callan Mulvery, Jack Roth en Aml Ameen je aangenaam te verrassen met hun performances. Zo zie je maar: ook B-acteurs kunnen zorgen voor uitstekend entertainment.

Ben je nog op zoek naar een spannende thriller waarin vooral het menselijke aspect centraal staat en die je meermaals op het puntje van je stoel laat zitten? Wel, dan is Till Death met grote zekerheid een titel die jij niet links mag laten liggen. S.K. Dale presenteert immers een aangename en evenwichtige thriller die behoorlijk verrassend uit de hoek komt. Want zeg nu eerlijk: wat zou jij doen als je morgen vastgeketend aan het lijk van je echtgeno(o)t(e) wakker wordt? Hoe dan ook: Megan Fox verbaast (in positieve zin) als Emma Webster, maar ook de rest van de cast doet het goed. Om een lang verhaal kort te maken: Till Death is een meer dan degelijke thriller die je zeker een kans moet geven. De film wordt verdeeld door Dutch FilmWorks en ligt sinds 21 januari 2022 op DVD en Blu-Ray in de winkelrekken. Bekijk de trailer van de prent nu.

Voelen Megan Fox en goede cinema in één zin voor jou ook aan als één enorme tegenstrijdigheid, maar wekt onze recensie van Till Death ook bij jou een enorme interesse? Heb je Till Death zelf al gekeken en deel je onze mening? Laat ons weten wat jij van de film denkt door hier onder te reageren.