Review – Ticket to Paradise (2022)

Regie: Ol Parker
Cast: George Clooney, Julia Roberts, Kaitlyn Dever, Maxime Bouttier, Billie Lourd & Lucas Bravo
Genre: Romantische komedie
Releasedatum bioscoop: 28 september 2022
Releasedatum DVD & Blu-Ray: 7 december 2022

Op heel veel vlakken was 2022 een bijzonder filmjaar. Zo kregen we op het laatste nippertje en na 13 jaar eindelijk een nieuwe Avatar-prent voorgeschoteld door James Cameron, verscheen er na lang wachten eindelijk een nieuwe Batman-film én schitterden twee van de grootste filmsterren na enkele jaren wachten eindelijk opnieuw samen in dezelfde film. En ja, dan hebben we het over Julia Roberts en George Clooney. Het fantastische duo, dat doorgaans voor schitterend vuurwerk op het grote scherm zorgt, was eerder immers al samen te zien in enkele Ocean-films en in 2016 ook nog in Jodie Fosters Money Monster. In 2022 konden cinefielen het vrolijke duo opnieuw samen aan het werk zien in Ticket to Pradise. Zorgen ze daarin opnieuw voor topcinema?

David en Georgia Cotton hadden zo’n 25 jaar geleden het perfecte leventje. Ze waren jong getrouwd, hadden een liefdevolle relatie én bouwden een mooi gezin op met hun dochtertje Lily. 25 jaar later, wanneer Lily op het punt staat af te studeren, kunnen David en Georgia elkaar niet meer horen of zien. Toch moeten ze, na elkaar weer gezien te hebben tijdens de afstudeerceremonie van hun dochter, samen afreizen naar Bali. Lily is immers van plan om met de Balinese Gede te trouwen, iets waar meneer en mevrouw Cotton helemaal niet mee akkoord gaan. Samen smeden ze een plan om het huwelijk mis te laten lopen, want ze willen niet dat hun dochter dezelfde fout maakt als zij zelf 25 jaar geleden. Zullen ze de trouw inderdaad kunnen dwarsbomen of zal alles toch anders lopen dan ze dachten?

Toegegeven: het is echt heerlijk wanneer Julia Roberts en George Clooney samen schitteren in een film. De twee hebben een uitstekende chemie en die komt in Ticket to Paradise wederom helemaal naar boven. De film werd neergepend en geregisseerd door Ol Parker, de man achter onder meer Mamma Mia! Here We Go Again (2018). Wie het werk van Parker ietwat kent, kan voorspellen dat Ticket to Paradise over de gehele lijn een erg luchtige en speelse film blijft. Toch verliest de film op geen enkel moment haar focus. Het hele gebeuren gaat immers niet alleen over twee ouders die alle moeite van de wereld doen om het huwelijk van hun dochter te dwarsbomen, maar ook over twee ex-geliefden die elkaar stilaan wel terug moéten vinden. Leuke cinema? Reken maar van ‘yes’!

Een echt schot in de kwalitatieve roos wordt Ticket to Paradise evenwel nooit. De personages zijn van het begin tot het einde immers redelijk plat en typisch, waardoor je eigenlijk van meet af aan al kan voorspellen hoe alles zal eindigen. Zo weet je bij aanvang immers al dat David en Georgia elkaar heus niet het hele verhaal door zullen storen aan elkaar en weet je dat het huwelijk finaal wel zal doorgaan. David, Georgia, Lily en Gede zijn dus een tikkeltje leeg, maar hebben we net genoeg inhoud om je interesse doorheen het hele verhaal beet te houden. Vanzelfsprekend zit daar ook het heerlijke acteerwerk van de gehele cast voor een groot deel tussen. Terwijl George Clooney en Julia Roberts opnieuw voor vuurwerk op het scherm zorgen, hoeven ook Kaitlyn Dever – je kent haar van Booksmart (2019) en The Front Runner (2019) – en Maxime Bouttier helemaal niet onder te doen.

Met Ticket to Paradise presenteert regisseur, scenarist en producer Ol Parker opnieuw een heerlijk luchtige en plezierige romantische komedie die perfect is om te kijken wanneer je op een luie vrijdag, zaterdag of zondag helemaal niet goed weet wat te doen. De film brengt een leuk – ietwat voorspelbaar weliswaar – verhaal over een jong koppel dat wil trouwen en de (schoon)ouders die dat helemaal niet zien zitten, hetgeen vanzelfsprekend voor entertainment zorgt. Alles is mooi in beeld gebracht, maar de personages zijn aan de eerder matige kant. Gelukkig zorgen Clooney, Roberts, Dever en Bouttier voor goed acteerwerk, waardoor de film finaal toch de moeite waard blijkt. Ticket to Paradise wordt verdeeld door Universal Pictures en ligt sinds 7 december 2022 op DVD en Blu-Ray in de winkelrekken. Bekijk de trailer van de film nu.

Vind jij het ook zo’n cinemahoogtepunt als Julia Roberts en George Clooney in een film opnieuw naast elkaar te bewonderen zijn? Wat denk je van Ticket to Paradise? Heb je net zoals wij van de film kunnen genieten of toch niet helemaal? Laat het ons weten door hier onder te reageren.